Szkolenie dla Food Service Advice

W lipcu miałem przyjemność poprowadzić ciekawy warsztat dla firmy Food Service Advice, która zajmuje się przygotowywaniem cateringu m.in. dla lotnisk w Katowicach i w Krakowie. Uczestnikami byli wszyscy pracownicy wraz z właścicielem firmy, którzy na co dzień wykonują ciężką pracę w bardzo zmiennych warunkach rynkowych. Stąd pojawiła się potrzeba szkolenia – jak przechodzić przez zmianę poprzez efektywną współpracę w zespole. Na początku określiliśmy co decyduje o tym, że grupa osób może działać jako efektywny zespół. Poświęciliśmy trochę uwagi na temat właściwej komunikacji w codziennych warunkach pracy. Omówiliśmy jakie role w zespole może przyjmować każdy z nas i jakie korzyści może przynieść taka różnorodność. Wiele emocji i dyskusji wzbudziła gra, która pokazała jak ważne jest nasze nastawienie – czy wolimy współpracować czy rywalizować i co nam się bardziej opłaca w pracy? Uczestnicy mogli zastanowić się skąd biorą się niepotrzebne zachowania zakłócające współpracę. W kolejnej części dużo uwagi poświęciliśmy roli konfliktów w pracy, które są czymś naturalnym, szczególnie w okresie zmian. Pracownicy FSA mogli doświadczyć kilku rodzajów konfliktów i uświadomić sobie, że konflikt może być szansą na poprawę wyników i polepszenie relacji. Omówiliśmy tzw. koło konfliktów oraz wyjaśniliśmy sobie, w jaki sposób złożoność komunikacji może utrudniać rozwiązanie trudnych sytuacji. Pojawiały się takie pojęcia jak „gadzi mózg” oraz kwadrat komunikacji. Wtedy nastąpił odpowiedni moment, żeby poruszyć kluczowe zagadnienie związane z codzienną współpracą, czyli asertywność. Dyskusje i ćwiczenia pozwoliły uczestnikom zrozumieć na czym polega asertywność, jakie przekonania mogą ją blokować oraz w jaki sposób komunikować się asertywnie w trudnych sytuacjach. Bardzo dużą wartością szkolenia było to, że posługiwaliśmy się przykładami z codziennego życia pracowników i mogliśmy razem wypracować konkretne, praktyczne rozwiązania, gotowe do zastosowania w ich pracy. Dzięki dużemu zaangażowaniu uczestników w szkolenie oraz ich otwartości na rozwój, warsztat mogę zaliczyć do bardzo udanych i mieć poczucie satysfakcji, że wzmocnił on współpracę i dobrą atmosferę w tym zespole. Co równie ważne, widać było, że szkolenie pozwoliło oderwać się pracownikom od codziennej rutyny i jeszcze bardziej zintegrowało grupę.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry