Szkolenie dla Food Service Advice

W lipcu miałem przyjemność poprowadzić ciekawy warsztat dla firmy Food Service Advice, która zajmuje się przygotowywaniem cateringu m.in. dla lotnisk w Katowicach i w Krakowie.

Uczestnikami byli wszyscy pracownicy wraz z właścicielem firmy, którzy na co dzień wykonują ciężką pracę w bardzo zmiennych warunkach rynkowych. Stąd pojawiła się potrzeba szkolenia – jak przechodzić przez zmianę poprzez efektywną współpracę w zespole. Na początku określiliśmy co decyduje o tym, że grupa osób może działać jako efektywny zespół. Poświęciliśmy trochę uwagi na temat właściwej komunikacji w codziennych warunkach pracy. Omówiliśmy jakie role w zespole może przyjmować każdy z nas i jakie korzyści może przynieść taka różnorodność. Wiele emocji i dyskusji wzbudziła gra, która pokazała jak ważne jest nasze nastawienie – czy wolimy współpracować czy rywalizować i co nam się bardziej opłaca w pracy? Uczestnicy mogli zastanowić się skąd biorą się niepotrzebne zachowania zakłócające współpracę. W kolejnej części dużo uwagi poświęciliśmy roli konfliktów w pracy, które są czymś naturalnym, szczególnie w okresie zmian. Pracownicy FSA mogli doświadczyć kilku rodzajów konfliktów i uświadomić sobie, że konflikt może być szansą na poprawę wyników i polepszenie relacji. Omówiliśmy tzw. koło konfliktów oraz wyjaśniliśmy sobie, w jaki sposób złożoność komunikacji może utrudniać rozwiązanie trudnych sytuacji. Pojawiały się takie pojęcia jak „gadzi mózg” oraz kwadrat komunikacji. Wtedy nastąpił odpowiedni moment, żeby poruszyć kluczowe zagadnienie związane z codzienną współpracą, czyli asertywność. Dyskusje i ćwiczenia pozwoliły uczestnikom zrozumieć na czym polega asertywność, jakie przekonania mogą ją blokować oraz w jaki sposób komunikować się asertywnie w trudnych sytuacjach. Bardzo dużą wartością szkolenia było to, że posługiwaliśmy się przykładami z codziennego życia pracowników i mogliśmy razem wypracować konkretne, praktyczne rozwiązania, gotowe do zastosowania w ich pracy. Dzięki dużemu zaangażowaniu uczestników w szkolenie oraz ich otwartości na rozwój, warsztat mogę zaliczyć do bardzo udanych i mieć poczucie satysfakcji, że wzmocnił on współpracę i dobrą atmosferę w tym zespole. Co równie ważne, widać było, że szkolenie pozwoliło oderwać się pracownikom od codziennej rutyny i jeszcze bardziej zintegrowało grupę.

Podziel się

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Drukuj

Zostaw komentarz

Mariusz Kędzierski

Mariusz Kędzierski

Najnowsze wpisy

Nie przegap nic ważnego!
zapisz się do newslettera

Przewiń do góry