Na szczycie wieży Babel. Czyli ile to jest trochę więcej?

Szkolenie warsztatowe dwudniowe​​

Na szkoleniu doświadczysz jak działa język manipulacji i jak się przed nim skutecznie bronić. Nauczysz się też rozpoznawać bariery komunikacyjne i uskutecznienie im zapobiegać. Poczujesz, jaki pracuje sprawny zespół oraz do czego jest on zdolny. Zrozumiesz reguły społecznego wpływu oraz nauczysz się je stosować w celu przekonywania innych do swoich działań. Zobaczysz, jakie cechy ma skuteczny lider/przywódca oraz jak prawidłowo przydzielać zadania. Dowiesz się jak bardzo ważne jest chwalenia pracowników oraz rozliczanie ich z powierzonych zadań.


Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych ze współpracownikami. Poznanie technik skutecznej komunikacji. Skuteczniejsze rozwijanie pracy zespołowej w organizacji

 

Korzyści po szkoleniu:​

  • Uczestnik będzie znał istotę komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Uczestnik będzie miał świadomość roli prawidłowej komunikacji w relacjach z innymi.
  • Uczestnik będzie wiedział jak wygląda prawidłowe funkcjonowanie zespołów oraz jaki jest ich cykl życia.
  • Uczestnik będzie potrafił wykorzystać techniki skutecznej komunikacji z nastawieniem na wymagania odbiorcy
  • Uczestnik będzie znał reguły wpływu społecznego i będzie wiedział jak je praktycznie zastosować
  • Uczestnik pozna Język NLP i będzie wiedział jak bronić się przed manipulacjami

Dla kogo

  • Menadżerowie
  • Specjaliści​
  • Zespoły nowe i stare, w fazie zmian i restrukturyzacji

Program szkolenia

  1. Rozpoczęcie szkolenia.
    Przedstawienie się trenera i uczestników.
    Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
    Przyjęcie zasad aktywnego uczestnictwa w szkoleniu
    Kontrakt grupowy
  2. „Smoki” Ćwiczenie, dyskusja
    Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu „Smoki” polegającym na prawidłowym komunikowaniu się. Na podstawie ćwiczenia omówione zostają błędy w komunikacji oraz istota skutecznej komunikacji w zespole.
  3. Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa w praktyce – ćwiczenie „samochód”
    Grupa bierze udział w ćwiczeniu. Na podstawie wniosków z ćwiczenia zostaje omówiony schemat komunikacji interpersonalnej, pracy zespołowej. Później dyskusja co może nam pomóc w prawidłowym przekazywaniu informacji między sobą.
  4. Rola pytań. Ćwiczenie, mini wykład, ćwiczenie indywidualne.
    Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu dotyczącym zadawania pytań. Na podstawie wyników omówione zostają podstawowe błędy w zadawaniu pytań . Czym się różnią, jaka jest rola pytań otwartych. Następnie uczestnicy ćwiczą zamianę pytań zamkniętych na otwarte.
  5. Kanały komunikacyjne. Ćwiczenie, mini wykład
    Zmapowany zostanie proces komunikacji
  6. Bariery komunikacyjne w naszej firmie. Ćwiczenie, dyskusja
    Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu „Czego od Ciebie oczekuję – co mogę Ci dać?”, gdzie na gruncie swojej codziennej pracy wypracowują praktyczne rozwiązania i zasady w komunikacji.
  7. Jak uniknąć nieporozumień? Kwadrat von Thun’a. Ćwiczenie, mini wykład
    Omówienie 4 płaszczyzn komunikacji von Thun’a. W jakich sytuacjach to pomaga, jak można uniknąć dzięki temu konfliktu. Ćwiczenie na konstruowanie komunikatów wg. kwadratu.
  8. Aktywne słuchanie. Mini wykład, ćwiczenie
    Omówione zostają techniki aktywnego słuchania. Następnie uczestnicy ćwiczą zastosowanie parafrazy w powiązaniu do 4 płaszczyzn komunikacji.
  9. Kreatywność i praca zespołowa, model FRIS. Mini wykład, ćwiczenie
    Na czym polega efektywne dobieranie członków do zespołu i rozdział zadań oraz ich rozliczanie

  10. Jak efektywnie przekonywać współpracowników, klientów czy szefów? Mini wykład, ćwiczenie
    Schemat działania tzw. „słów zwrotnic”. Jak można je wykorzystać w codziennych kontaktach – ćwiczenie.
  11. Zakończenie szkolenia.
    Podsumowanie szkolenia.
    Wytyczenie obszarów do pracy po szkoleniu.
    Informacje zwrotne od uczestników oraz ankieta oceniająca szkolenie.
    Rozdanie certyfikatów dla uczestników.
Przewiń do góry