Lean office

Szkolenie warsztatowe jednodniowe

Koncepcja Lean, choć wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazła liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie – w tym i w procesach usługowych, obszarach nieprodukcyjnych oraz w biurach (Lean Office). Lean Office to efektywne, pozbawione marnotrawstwa, uproszczone biuro.

Szkolenie z zakresu Lean Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów biurowych.

Celem wprowadzającego szkolenia warsztatowego jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku biurowym.

Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość brania udziału w grach i zabawach oraz spróbują zoptymalizować wybrany fragment działalności swojej organizacji.

Korzyści po szkoleniu:​

  • Uczestnik potrafi identyfikować źródła marnotrawstwa we własnych biurach i procesach administracyjnych
  • Uczestnik potrafi eliminować i minimalizować marnotrawstwa.
  • Uczestnik zna sposoby zapobiegania niegospodarności, zapobiegania zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów, w tym i najcenniejszego zasobu - czasu.

Dla kogo

  • Szkolenie jest adresowane do osób nadzorujących lub realizujących procesy biurowe, administracyjne w organizacjach każdego typu.

Program szkolenia

1.Lean w biurze

  • Geneza koncepcji szczupłego zarządzania w organizacjach
  • Lean Thinking w biurze – całościowe spojrzenie na procesy biurowe
  • Metoda 3G
  • Kaizen w procesach biurowych – czyli jak i dlaczego małe kroki prowadzą do dużych efektów

2.Efektywność i marnotrawstwo w procesach biurowych

  • Efektywność – co to takiego?
  • Marnotrawstwo w biurze – wszechobecne i niedostrzegalne
  • Jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo w procesach biurowych

3.Tworzenie przepływu w biurze

  • Co to jest przepływ i jak go uzyskać
  • Strumień wartości w procesach biurowych
  • Wizualizacja i zarządzanie wizualne

4.5S (6S) efektywne zarządzanie stanowiskiem pracy

5.Instrumenty doskonalenia procesów biurowych – wprowadzenie i wskazówki stosowania (checklist, 5 x dlaczego, standaryzacja pracy, diagram spaghetti, diagram Ishikawy)

6.Podsumowanie i dyskusja

 

Przewiń do góry