Kaizen

Szkolenie warsztatowe jednodniowe​

Opis szkolenia

Kaizen to proces ciągłego doskonalenia. Aby go realizować potrzebni są zaangażowani pracownicy, którzy nieustannie będą podnosić jakość procesu, produktów i usług. Celem jest eliminacja strat i poprawa skuteczności działania, tak aby doprowadzić do większych zysków organizacji utrzymując wysoki poziom zaangażowania pracowników.

Podczas szkolenia uczestnicy zrozumieją korzyści wynikające z stosowania filozofii oraz poznają niezbędne narzędzia. Poprzez swoją formę: warsztatowo – wykładową, szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć poznane narzędzia i w konsekwencji zapoczątkować proces zmian postaw i nawyków.

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Użyjemy narzędzi (formularzy, arkuszy, list i prezentacji) które można wykorzystać w organizacji. Są to narzędzia sprawdzone u liderów w swoich branżach. Warsztaty oparte będą o interaktywne ćwiczenia podnoszące świadomość i wskazujące na potencjalną potrzebę rozwinięcia umiejętności.​

Dla kogo?

  • Pracownicy bezpośrednio produkcyjni przezbrajający urządzenia
  • Liderzy i menagerowie obszarów produkcyjnych
  • Specjaliści doskonalenia procesów produkcyjnych

Korzyści po szkoleniu

  • Uświadomienie korzyści z wdrożenia systemu Kaizen w firmie
  • Zmotywowanie uczestników do działania
  • Rozwijanie umiejętności planowania działań związanych z opracowaniem systemu sugestii
  • Ustrukturalizowanie metod rozwiązywania problemów
  • Poznanie przykładów systemów sugestii z innych organizacji

Program szkolenia

  1. Rola lidera w podejściu Lean do produkcji
  2. Gemba Kaizen – doskonalenie środowiska pracy i jego narzędzia
  3. Niezbędne warunki do wprowadzenia filozofii Kaizen
  4. System sugestii indywidualnych – omówienie i przykłady działań
  5. System sugestii grupowych – omówienie i przykłady działań
  6. Uruchomienie programu ciągłego doskonalenia
  7. Najczęstsze problemy i błędy występujące przy wdrażaniu filozofii Kaizen w organizacji
  8. Etapy wdrożenia programu Kaizen
  9. Rola i zakres odpowiedzialności pracowników, liderów i menadżerów
  10. Narzędzia wykorzystywane do rozwiązywania problemów i kreowania rozwiązań
  11. Sposoby motywacji i angażowania do ciągłej poprawy
  12. Doskonalenie systemu i jego rozwój
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Drukuj

Nie gryziemy! Jeżeli masz pytania odnośnie szkolenia pisz do nas śmiało.