Szkolenie warsztatowe jednodniowe
Opis szkolenia
Kaizen to proces ciągłego doskonalenia. Aby go realizować potrzebni są zaangażowani pracownicy, którzy nieustannie będą podnosić jakość procesu, produktów i usług. Celem jest eliminacja strat i poprawa skuteczności działania, tak aby doprowadzić do większych zysków organizacji utrzymując wysoki poziom zaangażowania pracowników.
Podczas szkolenia uczestnicy zrozumieją korzyści wynikające z stosowania filozofii oraz poznają niezbędne narzędzia. Poprzez swoją formę: warsztatowo – wykładową, szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć poznane narzędzia i w konsekwencji zapoczątkować proces zmian postaw i nawyków.
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Użyjemy narzędzi (formularzy, arkuszy, list i prezentacji) które można wykorzystać w organizacji. Są to narzędzia sprawdzone u liderów w swoich branżach. Warsztaty oparte będą o interaktywne ćwiczenia podnoszące świadomość i wskazujące na potencjalną potrzebę rozwinięcia umiejętności.
Dla kogo?
- Pracownicy bezpośrednio produkcyjni przezbrajający urządzenia
- Liderzy i menagerowie obszarów produkcyjnych
- Specjaliści doskonalenia procesów produkcyjnych
Korzyści po szkoleniu
- Uświadomienie korzyści z wdrożenia systemu Kaizen w firmie
- Zmotywowanie uczestników do działania
- Rozwijanie umiejętności planowania działań związanych z opracowaniem systemu sugestii
- Ustrukturalizowanie metod rozwiązywania problemów
- Poznanie przykładów systemów sugestii z innych organizacji
Program szkolenia
- Rola lidera w podejściu Lean do produkcji
- Gemba Kaizen – doskonalenie środowiska pracy i jego narzędzia
- Niezbędne warunki do wprowadzenia filozofii Kaizen
- System sugestii indywidualnych – omówienie i przykłady działań
- System sugestii grupowych – omówienie i przykłady działań
- Uruchomienie programu ciągłego doskonalenia
- Najczęstsze problemy i błędy występujące przy wdrażaniu filozofii Kaizen w organizacji
- Etapy wdrożenia programu Kaizen
- Rola i zakres odpowiedzialności pracowników, liderów i menadżerów
- Narzędzia wykorzystywane do rozwiązywania problemów i kreowania rozwiązań
- Sposoby motywacji i angażowania do ciągłej poprawy
- Doskonalenie systemu i jego rozwój