Generacja Z – wchodzisz do gry?

Szkolenie dwudniowe

Szkolenie przedstawia metodykę zarządzania i pracy z tzw. pokoleniem Z – osobami urodzonymi po 1990 roku. Przedstawione zostaną psychologiczne różnice pokoleniowe m.in. podejścia do zarządzania sobą i ustalania celów. Około 40% czasu szkolenia to dostarczenie niezbędnej wiedzy na temat proponowanych rozwiązań, 60% to część praktycznych warsztatów na wybranych przykładach.

Program szkolenia

Dzień I 

  1. Koncepcje i źródła różnic pokoleniowych.

Generacja Z. Młodzi, otwarci, wychowani w świecie wirtualnym, skazani na wolny rynek i ciągły kryzys. Jak świat odbierają ludzie, żyjący na styku „bezpiecznego” świata szkoły i opieki rodzicielskiej, a bezwzględnego rynku. Jak kryzys ideałów i sloganu „w wolnej Polsce możesz być kimkolwiek zechcesz” odbija się na postawie wobec pracodawcy i życia? Dlaczego „młodość rządzi się swoimi prawami” i nie ugina się łatwo pod presją kultury i miejsca pracy?

  1. Zderzenie pokoleń w miejscu pracy. Kultura „współczesnego niewolnictwa”

Jak zarządzać potrzebami Generacji Z? Jak budować w nich nowe potrzeby i motywować? Czy pracodawca musi iść zawsze na rękę roszczeniowej postawie? Jak pójść na kompromis i osiągnąć efekt, który chcemy? Dlaczego Pokolenie Z, to pokolenie w pułapce „między 1500, a niewolnictwem”?

Warsztat praktyczny:  Podstawy kultury liderskiej.

  1. Lider w teorii i praktyce. Jak zafundować im najlepszy czas ich życia nie przepłacając?

Dostarczanie doświadczeń i emocji – to naprawdę nie jest trudne! Motywowanie i „podpalanie ludzi” – jak odkryć ukryty potencjał i przewodzić młodym? 10 zasad liderów.

Warsztat praktyczny: Być liderem, ćwiczenie 10 zasad dobrego przywódcy.

 Dzień II

  1. Rozwiązywanie konfliktów i reguły społeczne R. Cialdiniego

Wprowadzenie do teorii Open Space i roli facylitatora w przedsiębiorstwie. Wprowadzenie do reguł społecznych R. Cialdiniego.

Warsztat praktyczny: Facylitator i dawanie informacji zwrotnej.

  1. Wprowadzenie do zasad Grywalizacji.

Dlaczego młody człowiek nie widzi siebie jako „część procesu” rozwoju firmy/osobistego? Odpowiedź na niską samoocenę? Level up! Dlaczego zrozumienie procesu zdobywania doświadczenia przychodzi łatwiej poprzez metody skalowalne?

Warsztat praktyczny:  gry w służbie celów – narracja marketingowa.

  1. Grywalizacja w praktyce.

Czy Twoja firma to „wyścig szczurów”? Czy elementy rywalizacji to „wygryzanie przez silniejszych”? Dlaczego czysty darwinizm nie działa? Co możemy wdrożyć w Twojej firmie?

Warsztat praktyczny: każda gra musi mieć zasady, cel, sędziego i graczy.

  1. To co dla Ciebie jest oczywiste… – komunikacja

Różnice praktyczne w komunikowaniu się między pokoleniami. Jakimi metodami komunikować się z Pokoleniem Z? Media społecznościowe , aplikacje mobilne, grafika i kultura „wzrokowców” w służbie Twoich celów.

Warsztat praktyczny: komunikacja zorientowana na „sprzedawaniu ideii”

  1. Motywowanie i wyznaczanie celów w duchu NLP

Dlaczego młodzi nie boją się skomplikowanych prac? Czy „jakoś to będzie” jest dobrą odpowiedzią? Jak dać poczucie i możliwość wpływu na swoje miejsce pracy. Co nauka wie o motywacji, a biznes opornie nie tego stosuje?

Warsztat praktyczny:  doświadczenie problemu świeczki i podstawy praktyczne NLP

Przewiń do góry