Szkolenie warsztatowe dwudniowe
Opis szkolenia
Dla kogo?
- Managerowie
- Osoby zarządzające
- Specjaliści
Korzyści po szkoleniu
- Będzie wiedział jak motywować pracowników młodszego pokolenia i wyznaczać cele
- Będzie wiedział jak rozwiązywać konflikty
- Uczestnik będzie wiedział jak zarządzać potrzebami
- Będzie znał podstawy komunikacji
Program szkolenia
Dzień I
1.Koncepcje i źródła różnic pokoleniowych.
Generacja Z. Młodzi, otwarci, wychowani w świecie wirtualnym, skazani na wolny rynek i ciągły kryzys. Jak świat odbierają ludzie, żyjący na styku „bezpiecznego” świata szkoły i opieki rodzicielskiej, a bezwzględnego rynku. Jak kryzys ideałów i sloganu „w wolnej Polsce możesz być kimkolwiek zechcesz” odbija się na postawie wobec pracodawcy i życia? Dlaczego „młodość rządzi się swoimi prawami” i nie ugina się łatwo pod presją kultury i miejsca pracy?
2.Zderzenie pokoleń w miejscu pracy. Kultura „współczesnego niewolnictwa”
Jak zarządzać potrzebami Generacji Z? Jak budować w nich nowe potrzeby i motywować? Czy pracodawca musi iść zawsze na rękę roszczeniowej postawie? Jak pójść na kompromis i osiągnąć efekt, który chcemy? Dlaczego Pokolenie Z, to pokolenie w pułapce „między 1500, a niewolnictwem”?
Warsztat praktyczny: Podstawy kultury liderskiej.
3.Lider w teorii i praktyce. Jak zafundować im najlepszy czas ich życia nie przepłacając?
Dostarczanie doświadczeń i emocji – to naprawdę nie jest trudne! Motywowanie i „podpalanie ludzi” – jak odkryć ukryty potencjał i przewodzić młodym? 10 zasad liderów.
Warsztat praktyczny: Być liderem, ćwiczenie 10 zasad dobrego przywódcy.
Dzień II
3.Rozwiązywanie konfliktów i reguły społeczne R. Cialdiniego
Wprowadzenie do teorii Open Space i roli facylitatora w przedsiębiorstwie. Wprowadzenie do reguł społecznych R. Cialdiniego.
Warsztat praktyczny: Facylitator i dawanie informacji zwrotnej.
4.Wprowadzenie do zasad Grywalizacji.
Dlaczego młody człowiek nie widzi siebie jako „część procesu” rozwoju firmy/osobistego? Odpowiedź na niską samoocenę? Level up! Dlaczego zrozumienie procesu zdobywania doświadczenia przychodzi łatwiej poprzez metody skalowalne?
Warsztat praktyczny: gry w służbie celów – narracja marketingowa.
5.Grywalizacja w praktyce.
Czy Twoja firma to „wyścig szczurów”? Czy elementy rywalizacji to „wygryzanie przez silniejszych”? Dlaczego czysty darwinizm nie działa? Co możemy wdrożyć w Twojej firmie?
Warsztat praktyczny: każda gra musi mieć zasady, cel, sędziego i graczy.
6.To co dla Ciebie jest oczywiste… – komunikacja
Różnice praktyczne w komunikowaniu się między pokoleniami. Jakimi metodami komunikować się z Pokoleniem Z? Media społecznościowe , aplikacje mobilne, grafika i kultura „wzrokowców” w służbie Twoich celów.
Warsztat praktyczny: komunikacja zorientowana na „sprzedawaniu ideii”
7.Motywowanie i wyznaczanie celów w duchu NLP
Dlaczego młodzi nie boją się skomplikowanych prac? Czy „jakoś to będzie” jest dobrą odpowiedzią? Jak dać poczucie i możliwość wpływu na swoje miejsce pracy. Co nauka wie o motywacji, a biznes opornie nie tego stosuje?
Warsztat praktyczny: doświadczenie problemu świeczki i podstawy praktyczne NLP